Algemeen

Bij Schutrups werken wij met verschillende breedte maten. De breedte maten die wij in het assortiment hebben zijn: E, F, G, H, K, K+ en M. 1. Wijdte E: voor smalle voeten. 2.Wijdte F: voor een iets bredere voet. Wijdte G: voor gemiddelde voeten. Wijdte H: voor bredere voeten. Wijdte K: voor extra brede voeten. Wijdte K+: voor iets bredere voeten dan een K wijdte. Wijdte M: voor extreem brede voeten.
Voor schoenen waar schade aan zit kun je altijd langskomen bij ons in de winkel, hier kunnen wij kijken wat we voor je kunnen betekenen. Wij nemen contact op met onze schoenmaker, deze gaat (wanneer mogelijk) aan de slag om je schoenen weer te repareren. Wanneer je deze terug ontvangt is afhankelijk van de schade. Wij nemen altijd contact met je op wanneer de schoenen weer terug bij ons in het pand zijn!
Onderaan onze site kan jij je aanmelden voor onze nieuwsbrief of via deze link. Wanneer jij je aanmeldt krijg je automatisch een kortingscode van 10%. Wat kan je verwachten van onze nieuwsbrief? In onze nieuwsbrief houden wij jou up to date over aankomende evenementen, nieuwe collecties, speciale acties en nog veel meer.
Onderaan elke mail kan jij je afmelden voor onze nieuwsbrief. Lukt dat niet? Stuur dan een mailtje naar webshop@schutrups.nl.
De winkel van Schutrups Schoenen is gevestigd in Exloo, hier kun je schoenen kopen maar ook terecht voor de voetzorg. Daarnaast zijn er nog andere vestigingen alleen voor de voetzorg namelijk: Assen, Groningen, Meppel, Hoogeveen en Winschoten. Exloo: Zuiderhoofdstraat 13 7875 BW Assen: Bremstraat 21 9404 GA Groningen: Laan Corpus Den Hoorn 101A 9728 JR Meppel: Industrieweg 11A 7944 HT Hoogeveen: De Vos van Steenwijklaan 30, 7902 NS Winschoten: Blijhamsterweg 47 9673 XB

Webshop

Het zoeken van artikelen kan op meerdere manieren, zoals de zoekbalk aan de bovenkant van de website. Je kunt ook artikelen zoeken via het menu.
Wanneer je de bestelling voor 16:00 hebt geplaatst verzenden wij het dezelfde dag nog! We doen altijd ons best om alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Sommige bestellingen kunnen langer duren vanwege factoren buiten onze controle, zoals weersomstandigheden of vertragingen bij de vervoerder. Als je niet zeker weet wanneer je je bestelling kunt verwachten, neem dan gerust contact met ons op om te vragen naar de actuele levertijd. We zullen ons best doen om je zo snel mogelijk te helpen.
Op het moment dat je bestelling word verzonden ontvang je van onze vervoerder altijd een verzendbewijs in je e-mail. In deze e-mail staat een link waarmee jij de bestelling kunt volgen.
Bij Schutrups heb je de keuze uit verschillende betaalmogelijkheden, bekijk ze via https://schutrups.nl/Footer/Klantenservice/Betaalmogelijkheden/
Nee, de prijzen van de artikelen in onze winkel en op onze webshop zijn gelijk en zijn inclusief BTW.
De bezorger biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je niet thuis zijn bij de eerste bezorgpoging, dan ontvang je hier altijd een bericht van. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, via de Track & Trace link of via mail. Zij laten je weten wat de status van je pakket is. Zij laten je dan weten met een van de volgende 3 opties waar je bestelling is: Ze komen de volgende dag terug; De bestelling ligt bij de buren; Of de bestelling ligt bij een afhaalpunt.
Onze standaard levering is in de meeste gevallen GRATIS, zolang je voldoet aan de minimale bestelwaarde van €50,00. Retourkosten worden niet door ons vergoed. Je kunt je bestelling wel kosteloos terug brengen in de winkel.
Ongedragen artikelen kunnen binnen 14 dagen aan ons worden geretourneerd, dit kan per post. In dat geval komen de kosten van het retourneren voor rekening van de klant. De artikelen mogen worden geretourneerd naar: Schutrups Exloo, Zuiderhoofdstraat 13, 7875 BW Exloo. Retourneren mag ook kosteloos in de winkel van Schutrups Exloo. In dat geval moeten de meegeleverde formulieren ingevuld worden meegenomen.

Winkel

Door onze werkwijze met het adviseren van schoenen kan het zijn dat je op drukke momenten in de winkel een tijd in ons café moet wachten (gelukkig hebben we goede koffie). Wil je gelijk geholpen worden door een van onze schoenspecialisten? Maak dan een online afspraak.
Je kunt online een afspraak maken via www.schutrups.nl/afspraak-maken/
Heb je een afspraak gemaakt maar kun je door omstandigheden niet komen of wil je de afspraak afzeggen? Als je een afspraak hebt gemaakt via de website kun je in de bevestiging mail op de link klikken en daar de afspraak annuleren. Wil je een andere tijd of datum? Dan kun je de afspraak wijzigen door contact op te nemen met de winkel.

Account

Je kunt inloggen met de combinatie ''e-mailadres en wachtwoord''.
Je kunt een account aanmaken door onder Inloggen te kiezen voor Registreren. Je komt tijdens het bestellen van een artikel ook automatisch op deze pagina.
Als je inlogt bij Mijn account kun je bij "Mijn profiel" je e-mailadres wijzigen.
Als je inlogt onder Mijn Account, kun je onder "Overzicht" je gegevens wijzigen of gegevens toevoegen.

10 meest gestelde vragen over voetproblemen en -verzorging

Hielspoor is een aandoening waarbij er een verkalking is ontstaan onderaan het hielbeen, wat kan leiden tot pijn. Symptomen zijn een scherpe pijn onder de hiel, vooral bij het opstaan of lopen. Hielspoor kan worden behandeld door het dragen van goede schoenen, het vermijden van langdurig staan, rekoefeningen te doen en eventueel fysiotherapie.
Een ingegroeide teennagel ontstaat wanneer de rand van de nagel in de huid groeit. Dit kan pijnlijk zijn en ontstekingen veroorzaken. Je kunt de nagel laten groeien door geen strakke schoenen te dragen of de nagel voorzichtig te knippen. Als de nagel echter te diep in de huid is gegroeid, is een bezoek aan de pedicure of huisarts aan te raden.
Voetschimmel ontstaat door een schimmelinfectie op de huid van de voeten. De oorzaken kunnen zijn: het dragen van schoenen en sokken die niet goed ventileren, het veelvuldig dragen van vochtige sokken, of het gebruik van openbare douches of zwembaden. Om voetschimmel te voorkomen is het belangrijk om je voeten goed droog te houden, droge sokken te dragen en te zorgen voor voldoende ventilatie in je schoenen.
Om je voeten goed te verzorgen is het belangrijk om dagelijks je voeten te wassen en droog te maken, goed passende schoenen te dragen en te zorgen voor voldoende ventilatie in je schoenen. Het is ook aan te raden om regelmatig te scrubben en te hydrateren met een vochtinbrengende crème. Daarnaast is het belangrijk om je nagels regelmatig te knippen en eventuele eeltplekken te behandelen.
Een likdoorn (ook wel eeltplek genoemd) is een verdikking van de huid die ontstaat door langdurige druk of wrijving. Je kunt een likdoorn behandelen door een voetenbad te nemen en vervolgens met een puimsteen of vijl de eeltplek weg te schuren. Je kunt ook een likdoornpleister gebruiken die de druk op de plek vermindert.
Een platvoet is een afwijking waarbij de voetboog is doorgezakt. Symptomen zijn vermoeidheid en pijn in de voeten, en soms ook in de enkels, knieën of rug. Behandeling kan bestaan uit het dragen van steunzolen of speciale schoenen en oefeningen om de spieren in de voeten te versterken.
Een pedicure is iemand die zich bezighoudt met de verzorging van de voeten en nagels, terwijl een medisch pedicure zich richt op de behandeling van voetproblemen en aandoeningen, zoals diabetes, reuma en ingegroeide teennagels. Een medisch pedicure heeft dan ook een uitgebreide opleiding gevolgd en kan indien nodig doorverwijzen naar een huisarts of specialist.
Voor mensen met voetproblemen zijn goede schoenen essentieel. Het is belangrijk om schoenen te dragen die goed passen, voldoende ondersteuning bieden en niet knellen. Voor mensen met platvoeten kunnen schoenen met een stevige voetboog ondersteuning helpen, terwijl mensen met hielspoor baat kunnen hebben bij schoenen met een zachte hak. Het is aan te raden om schoenen te kopen bij een speciaalzaak waar deskundig advies kan worden gegeven.
Een voetreflexmassage is een massage van de voeten waarbij er druk wordt uitgeoefend op specifieke punten die corresponderen met organen en lichaamsdelen. Het kan helpen bij het verminderen van stress, het stimuleren van de bloedcirculatie, het verlichten van pijn en het bevorderen van de algehele gezondheid.
Een hallux valgus is een scheefgroeiende grote teen, waardoor er een bult ontstaat aan de zijkant van de voet. Symptomen zijn pijn, zwelling en roodheid. Behandeling kan variëren van het dragen van speciale schoenen tot een operatie.

Voetzorg

De hoofdlocatie van onze voetzorg zit in Exloo! We hebben ook nog voetzorg locaties in Assen, Groningen, Meppel, Hoogeveen en Winschoten. Op deze locaties bieden we dezelfde voetzorg als in Exloo.
Een steunzool kost bij ons €280,00. Deze prijs is inclusief onderzoek, afleverconsult en eerste controle naar 3 maanden!
Je kunt een online afspraak maken via www.schutrups.nl/afspraak-maken/
Je kunt je afspraak eenvoudig wijzigen door de Mijn Zorg App te downloaden en gebruiken. In deze app heb je de mogelijkheid om zelf op een rustige manier je afspraak aan te passen.
Een huisbezoek is mogelijk; neem contact op met onze Voetzorg via 0591 - 54 90 93 voor meer informatie over de mogelijkheden.
De meeste zorgverzekeraars vergoeden voetzorg behandelingen. Check op deze pagina waarvoor jij verzekerd bent: www.schutrups.nl/voetzorg/verzekeringen/

Steunzolen

Het dragen van steunzolen kan nuttig zijn als je voetproblemen hebt, zoals platvoeten, holvoeten, een afwijkende stand van de voet, overpronatie of supinatie. Ook kunnen steunzolen helpen bij klachten die ontstaan door overbelasting, zoals hielspoor, peesplaatontsteking of knie- en rugklachten. Als je voetklachten hebt, is het verstandig om een podotherapeut te raadplegen. Deze specialist kan bepalen of steunzolen voor jou geschikt zijn en zo ja, welke steunzolen het beste bij jouw voetprobleem passen. Wil je weten of steunzolen jou kunnen helpen? Plan dan een afspraak in bij onze voetzorg!
Als je zorgverzekering de kosten van je steunzolen dekt, dan hangt het af van je specifieke zorgverzekering wanneer je weer recht hebt op nieuwe steunzolen. Over het algemeen kun je gemiddeld eens per jaar of eens per 18 maanden een vergoeding krijgen voor nieuwe steunzolen. Het is daarom belangrijk om je zorgpolis goed te controleren om te zien welke vergoedingen er beschikbaar zijn voor steunzolen en hoe vaak je recht hebt op nieuwe steunzolen.
In de meeste schoenen die wij verkopen is de binnenzool uitneembaar. Als de binnenzool uitneembaar is dan is het niet nodig om de schoen aan te passen voor het dragen van steunzolen. Je kunt dan gewoon de binnenzool uit de schoen halen en deze vervangen met je steunzool.
Schutrups maakt speciale steunzolen die ontworpen zijn voor sporten. Het dragen van deze steunzolen kan bijdragen aan een betere sportprestatie en het voorkomen van blessures. Overleg altijd met je podotherapeut over welke steunzolen geschikt zijn voor jouw sportactiviteiten en welke schoenen hier het beste bij passen. Zo kun je met de juiste steunzolen en schoenen op een verantwoorde manier sporten en genieten van de voordelen van extra ondersteuning en comfort.
Hoe lang steunzolen meegaan, hangt af van verschillende factoren. Gemiddeld gaan steunzolen tussen de 1 en 2 jaar mee. Dit is echter afhankelijk van hoe vaak je de steunzolen draagt en de intensiteit van het gebruik. Als je steunzolen dagelijks draagt, gaan ze over het algemeen minder lang mee dan wanneer je ze alleen tijdens het sporten of bij specifieke activiteiten gebruikt. Daarnaast kan de slijtage ook verschillen per type activiteit. Zo hebben steunzolen die tijdens het sporten worden gedragen over het algemeen meer te verduren dan steunzolen die alleen tijdens dagelijkse bezigheden worden gebruikt. Het is verstandig om regelmatig je steunzolen te laten controleren door een van onze podotherapeuten. Deze specialist kan bepalen of de steunzolen nog voldoende ondersteuning bieden en of ze eventueel aan vervanging toe zijn. Zo voorkom je dat je te lang doorloopt met versleten steunzolen, wat kan leiden tot nieuwe klachten of problemen.

Evenementen

Whatsapp chat
Schutrups
Schutrups
Hallo, hoe kunnen wij je helpen?
Hallo, we zijn momenteel niet beschikbaar, maar zullen je bericht zo snel mogelijk beantwoorden. Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 8:00-18:00u.
whatspp icon whatspp icon